Article Detail

Domino’s 101: Rakamlarla ve Detayları ile Domino’s

25.02.2020 | 13:16

Domino’s Pizza’nın kurucusu Thomas Monaghan, 1960 yılında henüz 33 yaşında sahip olduğu pizzacı dükkânının, bugün tüm dünyada 16.500 şubesi bulunan bir pizza zincirinin ilk halkası olduğunu bilmiyordu.

Fakat; aradan geçen 60 yılda elde edilen başarılı rakamlar, Domino’s lezzetini global çapta zirveye taşımayı sağladı. 

İşte rakamları ve detayları ile Domino’s’un yeme-içme sektöründeki marka gücü:

Pizza, ürün ve menü:

  • Domino’s menüsündeki majör lezzetlerin birçoğu 2008'de yenilenmiştir. 
  • Pepperoni, ABD'deki en popüler Domino’s malzemesi. Ardından sosis, pastırma, mantar ve ananas geliyor.
  • Domino’s’un En Hızlı Pizza Üreticisi Werner Lomker sadece 57 saniyede üç büyük pizza yapabiliyor.

Mağaza ve franchise:

  • Domino's ABD'de %93 franchise sahibidir.
  • Domino's ABD'de 800'e yakın franchise sahipleri bulunuyor ve franchise sahiplerinin %90’ından fazlasının kariyerine; şoför, pizza üreticisi veya part-time çalışan olarak başladığı biliniyor.



Ulusal rakamlar:

  • Dünyadaki 10.000 şubeyi Türkiye'de açmanın gururunu taşıyan Domino's Türkiye olarak, dünyada olduğu gibi Türkiye'de de en yaygın evlere servis pizza zinciri konumunda bulunuyor.
  • Domino's Türkiye, 68 ildeki şubeleri, dört üretim merkezi ve 7.500'den fazla çalışanıyla dünyada en hızlı büyüyen ilk beş operasyondan biri olmayı sürdürüyor. 

Global rakamlar:

  • Domino’s’un dünya genelindeki şubeleri günde ortalama 3 milyon pizza satıyor.
  • Domino's dünya çapında 85'ten fazla ülkede, 16.500 şube işletiyor. (3Ç-2019)
  • Domino’s, dünya çapında 400.000'den fazla franchise ve kurumsal ekip üyesine sahip.
  • Domino’s satışlarının yarısından fazlası günümüzde ABD dışından geliyor.
  • Domino's International ardışık çeyreklerde olumlu satış artışı yaşadı. (3Ç 2019)

En Fazla Domino’s Şubesi Olan Ülkeler:

  • ABD: 5.985
  • Hindistan: 1.259
  • İngiltere/İrlanda: 1.164
  • Avustralya/NZ: 826
  • Meksika: 773
  • Japonya: 622
  • Türkiye: 539

Domino’s’un en yüksek sipariş dönemleri:

  • Yılbaşı gecesi, Domino's için yılın en yoğun teslimat günü oluyor.
  • Yılbaşı gecesini; Super Bowl pazar, Şükran Günü ve Cadılar Bayramı takip ediyor.
  • Domino’s genellikle Super Bowl pazar günü yaklaşık 2 milyon pizza satıyor, bu rakam normal bir Pazar gününden yaklaşık yüzde 40 daha fazla satışa tekabül ediyor.

Teknoloji rakamları:

  • ABD'de satışların %65'ten fazlası Domino's dijital sipariş kanalları üzerinden geliyor.

Domino’s’un uluslararası pazarındaki satışların %75'inden fazlası çevrimiçi siparişten oluşuyor

Türkiye Pizza Günleri Başlıyor: Tüm Pizzalar Tek Fiyat!

Türkiye Pizza Günleri Başlıyor: Tüm Pizzalar Tek Fiyat!

Pizzanın Türkiye’deki Tarihine Mini Yolculuk

Pizzanın Türkiye’deki Tarihine Mini Yolculuk