Article Detail

Evde Mindfulness ile Tanışın

27.05.2020 | 11:24

Yaşamın hızla aktığı günümüz dünyasında genellikle pek çok şeye yetişmeye çalışıyoruz. Bu koşturmaca esnasında çoğu zaman günlerin, ayların hatta yılların bile nasıl geçtiğini anlayamadığımız zamanlar oluyor. Şu cümle size de çok tanıdık gelmiyor mu? “Ben ne zaman 35 oldum?” Örneğimizdeki rakamı gönlünüzce değiştirebilirsiniz ama özünde pek çoğumuzun karşı karşıya kaldığı durum, yaşadığımız anlara yeterince dikkatimizi yöneltemememizden kaynaklanıyor. Aklımızdaki düşüncelerin ve dünyanın hızına yetişme çabamız nedeniyle farkındalığımız azalmış olabiliyor.  



Özellikle zorunlu da olsa yavaşlamaya başladığımız bu olağanüstü dönem, “anda kalmanın” faydalarını keşfe çıkabilmemiz açısından da yararlı olabilir. Şöyle bir durmaya, düşünceleriniz, duygularınız, alışkanlıklarınız sonucu gösterdiğiniz reaksiyonların gerçekten farkına varmaya ne dersiniz? :) Bunun için belki sihirli bir değnek yok elimizde ama son yıllarda tüm dünyada sıklıkla konuşulmaya başlanan “mindfulness” yani Türkçe tanımıyla “bilinçli farkındalık” öğretisi, bu yolda bize eşlik edebilir. :)  

Mindfulness, yaşananları yaşandıkları biçimiyle kabul edebilmek, şefkatli ve objektif bir biçimde dikkati yönetebilme yetkinliğine erişebilmek anlamına geliyor. Genelde “anda kalma” ve olumlu düşünme konusu, her zaman her şey çok iyiymiş gibi davranma, olumsuzlukları yadsıma gibi de algılanabiliyor. Ancak mindfulness aslında hayatta başımıza gelenleri içten bir anlayışla özümseyebilmemizi, yargılamadan kabul edebilmemizi sağlıyor. 

Mindfulness sayesinde bedenin, düşüncelerin ve duyguların kişiye neler söylemek istediğine gerçek anlamda kulak verebilmek mümkün hale geliyor. 

Mindfulness pratikleriyle yediğimiz yemekten içtiğimiz suya, bir olay karşısında takındığımız otomatik tavırlardan su yüzüne çıkan duygularımıza kadar her noktamızla bağımızı güçlendirebilme olanağı bulabiliyoruz. Örneğin, bir Domino’s Lezzeti yediğinizi hayal edin. O anda yediğiniz bir pizzaysa, pizzanın damağınızda ve tat alma duyularınızda yarattığı hisse konsantre olmayı, tüm tatları birbirinden ayırmayı ve fark edebilmeyi deneyebilirsiniz. Bu pratiği su içerken veya bir objeye bakarken de uygulayabilirsiniz. Zaman içinde bu pratiklerin, yaşadığınız ana odaklanabilmenize fayda sağlayacağını anlayabilirsiniz. 



Peki, “Mindfulness bu faydalarının dışında hangi alanlarda kişiye yardımcı oluyor?” diye soracak olursanız, öne çıkan bazı noktaları hemen sıralayabiliriz! Mindfulness; kişinin genelde zorlandığı durumlardan daha etkin bir biçimde çıkabilmesine, olayları daha net görüp yorumlayabilmesine, daha anlayışlı ve şefkatli bir tutuma sahip olabilmesine, yaratıcılık ve verimlilik seviyesinde artış yaşanmasına, karmaşık durumlar yaşadığında dahi daha esnek bir bakış açısına kavuşabilmesine destek olabiliyor. 

Eğer ilginizi çektiyse ve mindfulness’la nasıl tanışabileceğinizi merak ediyorsanız, öncelikle evdeyken meditasyon ve nefes egzersizi yapmaya başlayarak “anda kalma” sürecine ilk adımı atabileceğinizi söyleyebiliriz. Bunun için online pek çok kaynak bulabileceğiniz gibi sadece meditasyona özel uygulamalardan da yararlanabilirsiniz. Üstelik evde kalmaya özen gösterdiğimiz bu dönemde mindfulness eğitimlerini online kanallar aracılığıyla vermeye başlayan mindfulness akademileri de var. :) Keyifli bir farkındalık yolculuğu dileriz! 

Evde Keyifle Dinleyebileceğiniz Podcast Yayınları

Evde Keyifle Dinleyebileceğiniz Podcast Yayınları

"Sos"lu Bir Yolculuğa Ne Dersiniz?