Article Detail

Hastalanmamanın Sırrını Çözen “Buz Adam” Wim Hof

06.03.2020 | 12:09

Şimdi size eksi 20 dereceyi bulan soğuk havada kar üstünde sadece şortuyla uzun saatler boyu koşabilen, buzlu suların içine hiç tereddüt etmeden giren, bu buzlu sularda uzun süreler boyu yüzen ve bir kez dahi titremeyen (!) bir “çılgın”dan bahsedeceğiz. :) Kendisi yalnızca soğuk havaya meydan okumakla kalmıyor; aynı zamanda 50 dereceye yaklaşan çöl sıcaklarında hiç su içmeden maraton koşuyor! Bakmayın ona “çılgın” dediğimize, kendisine yıllarca böyle hitap edenlerin yanıldığını bilim insanlarının yaptığı testler de kanıtladı. Kimden mi bahsediyoruz? Tabii ki nam-ı diğer “buz adam” Wim Hof’tan! 



25’ten fazla Guinness Rekoru sahibi Hollandalı ekstrem sporcu Hof, yıllar içinde elde ettiği tecrübelerle Wim Hof Metodu adını verdiği bir yöntem geliştirdi. Soğuk terapi, nefes tekniği ve disiplinden oluşan bu sıra dışı yöntemle kandaki PH değerini asidikten alkaliye çevirerek bağışıklık sistemini ciddi anlamda güçlendiren Hof, yıllardır hasta olmuyor! Hatta bilim insanları tarafından kendisine test amaçlı olarak normal şartlarda bir insanı hasta edebilecek bir bakteri enjekte ediliyor ancak Hof geliştirdiği nefes tekniği sayesinde bakterinin vücudunu hasta etmesini engelliyor.    

Üstelik Wim Hof, kendisinin üstün yeteneklere sahip olduğunu iddia etmiyor. Aksine, “Herkes, vücudunu bu yönde eğitmeyi ve güçlendirmeyi öğrenebilir.” diyor. Uzun yıllardır hazırladığı YouTube videolarıyla, online kurslarla, katıldığı programlarla, belgesellerle pek çok insanın hayatına dokunan Hof, “Birçok kişi kendini depresif hissediyor, hastalıklarla mücadele ediyor ancak hiçbiri nedenini bilmiyor. Bense biliyorum…“ sözüyle yönteminin ne kadar etkili olduğunu anlatıyor.



Peki, Wim Hof’un nefes tekniğini nasıl uygulayabiliriz? Eğer meraklandıysanız, kısaca anlatalım! :) Öncelikle nefes tekniğini geliştirmekle başlıyoruz. Sabah saatlerinde ve açken uygulamamız gereken bu nefes tekniği için rahat olduğumuz bir pozisyonda istersek oturabilir, dilersek sırt üstü uzanabiliriz. Diyaframımıza, göğsümüze ve hatta başımıza ulaşana kadar nefes alıyoruz. Sonrasında yavaşça veriyoruz. Vücudumuzun verdiği tepkileri gözlemlememizi ve eğer başımız dönerse veya kollarımızla bacaklarımızda uyuşmalar olursa, bunların çok normal olduğunu söylüyor Hof… Bu nefes alma tekniğini 30 kez tekrarlıyoruz. 30 nefesin ardından ise nefesimizi, kendimizi aşırı zorlamadan tutabileceğimiz kadar tutuyoruz. Hof, bunu yaparken bir kronometreden faydalanmamızı tavsiye ediyor. İşte birinci turumuzu böylece tamamlamış oluyoruz. Wim Hof, her gün en az 3 turu tamamladığımızda vücudumuzun çok daha dinçleşeceğini ve sağlıklı hissedeceğimizi söylüyor.

Eğer ilginizi çektiyse, ayrıntılar için Netflix’te yayınlanan The Goop Lab with Gwyneth Paltrow programının Wim Hof’lu ikinci bölümünü kaçırmayın deriz! Şimdiden iyi seyirler! :)  

2020’nin Çok Beklenen Albümleri

2020’nin Çok Beklenen Albümleri

İyi Bir Pizza Sosu Nasıl Yapılır?

İyi Bir Pizza Sosu Nasıl Yapılır?